Przejdź do treści

Niepubliczne Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi w Dąbrowie Tarnowskiej

Realizujemy Projekt „Utworzenie Niepublicznego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi „Małe Kroczki”  w Dąbrowie Tarnowskiej ” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021 – 2027, Priorytet 6 Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 6.9 Wsparcie wychowania przedszkolnego, Typ projektu: A. Podnoszenie jakości edukacji przedszkolnej, B. Tworzenie miejsc przedszkolnych

Zadania:

  1. Adaptacja i dostosowanie pomieszczeń oraz utworzenie placu zabaw OWP
  2. Wyposażenie pomieszczeń OWP

    W ramach zadania planuje się wyposażenie pomieszczeń przedszkola w niezbędne meble, pomoce dydaktyczne, sprzęt IT oraz zabawki: trzech sal: maluchów, średniaków, starszaków, jadalni (sali zbiorczej), 2 pomieszczeń gospodarczych, gabinetów: gabinetu rewalidacji ruchowej, gabinetu integracji sensorycznej (SI), gabinetu pomocy psych,  gabinetu terapii pedagogicznej, gabinetu neurologopedycznego/ logopedycznego, gabinetu rewalidacji indywidualnej oraz pokoju nauczycielskiego wraz z zapleczem magazynów ,szatnia, rozdzielnia posiłków, zmywalnia.

  3. Bieżąca działalność nowo utworzonych miejsc wychowania przedszkolnego
  4. Organizacja zajęć dodatkowych wyrównujących deficyty i odpowiadające na specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci:Rewalidacja ruchowa
    • Gimnastyka korekcyjna
    • Terapia pedagogiczna
    • Zajęcia integracji sensorycznej
    • Rewalidacja indywidualna
    • Wczesne wspomaganie rozwoju
    • Zajęcia z psychologiem
    • Zajęcia logopedyczne
    • Zajęcia neurologopedyczne
  5. Organizacja zajęć dodatkowych rozwijających umiejętności i kompetencje kluczowe
    • Zajęcia z języka angielskiego
    • Zajęcia matematyczne
    • Zajęcia teatralne
    • Zajęcia z poradnictwa zawodowego
    • Zajęcia muzyczno-ruchowe / rytmika
    • Wyjazdy edukacyjne.
  6. Wsparcie kadry nauczycielskiej OWP
  7. Działania z zakresu przeciwdziałania przemocy i dyskryminacji
  8. Stworzenie grupy wsparcia „Mała Przystań” dla rodziców uczniów OWP
    Projekt zakłada adaptację i dostosowanie pomieszczeń oraz utworzenie placu zabaw przy przedszkolu, wyposażenie pomieszczeń przedszkola w niezbędne sprzęty, meble, zabawki i pomoce dydaktycznych, zapewnienie bieżącej działalności nowo utworzonych miejsc wychowania przedszkolnego przez okres 12 miesięcy, tj. od 1 września 2025 do 31 sierpnia 2026 r. Zadaniem projektu będzie zapewnienie wysokiej jakości edukacji przedszkolnej oraz wyrównywanie zdiagnozowanych deficytów, a także rozwijanie umiejętności i kompetencji kluczowych uczniów poprzez organizację zajęć dodatkowych dla 60 uczniów w wieku 2,5 – 6 lat w tym 8 uczniów z niepełnosprawnościami oraz podniesienie jakości edukacji przedszkolnej (przede wszystkim w odniesieniu do metodyki pracy z dziećmi, kompetencji kadry w zakresie diagnozy i identyfikacji potencjalnych problemów rozwojowych na wczesnym etapie, pedagogiki małego dziecka) poprzez doskonalenie umiejętności i kompetencji kadry, realizację szkoleń dla 7 nauczycieli przedszkola.

Ponadto w celu podniesienia jakości i poziomu nauczania dla kadry naszego przedszkola zaplanowane zostały specjalistyczne szkolenia z zakresu pedagogiki specjalnej umożliwiające przygotowanie wysoko wykwalifikowanych nauczycieli i terapeutów do pracy nowoczesnymi metodami z dziećmi z deficytami rozwojowymi i prowadzenia zajęć terapeutycznych, jak również warsztaty z zakresu przeciwdziałania przemocy, dyskryminacji i nierównościom.

Celem projektu jest stworzenie przestrzeni wolnej od dyskryminacji, przyjaznej, wspierającej i otwartej na osoby w różnej sytuacji poprzez organizację zajęć z zakresu przeciwdziałania przemocy, dyskryminacji i nierównościom dla 13 osób (kadry przedszkola) i 60 uczniów w tym 8 z niepełnosprawnościami, zajęć z poradnictwa zawodowego i wycieczek integracyjnych a także podniesienia kompetencji w zakresie pełnienia funkcji rodzicielskich, zwiększenia wiedzy i kompetencji wychowawczych 16 rodziców dzieci OWP poprzez utworzenie Grupy Wsparcia „Mała Przystań”,  która będzie miała na celu podniesienie kompetencji wychowawczych w zakresie pełnienia funkcji rodzicielskich, zwiększenia wiedzy dotyczącej rozwoju dziecka na każdym etapie.

Grupy docelowe:

  1.  Uczniowie – 60 dzieci (kobiety-K i mężczyźni-M) w wieku przedszkolnym zgodnie
    z ustawą – Prawo oświatowe, w tym dzieci z niepełnosprawnościami (8 ON), tj. posiadające orzeczenie o kształceniu specjalnym i opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju (WWR) lub orzeczenie. o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
  2. Kadra zatrudniona w OWP, kadra zarządzająca, wspierająca i organizująca proces nauczania na poziomie edukacji przedszkolnej: nauczycieli, innych przedst. kadr pedagogicznej i niepedagogicznej oraz dyrektorów placówki: 13 osób (11K i 2 M
  3. Rodzice/opiekun. prawni (KiM,ON) dzieci OWP: ON, z deficytami, zaburzeniami czy innymi trudnościami-16 osób

Cele projektu:

  • likwidacja barier w dostępie do usług publicznych (edukacyjnych) wychowania przedszkolnego dla wszystkich dzieci w tym dla osób ze szczególnymi potrzebami,
  • rozwój infrastruktury przedszkolnej wspierającej rozwój kompleksowej oferty edukacyjnej na terenie Gminy Dąbrowa Tarnowska i powiatu dąbrowskiego,
  • wzrost upowszechnienia edukacji przedszkolnej w Gminie Dąbrowa Tarnowska, powiecie dąbrowskim i tarnowski oraz zwiększenie dostępności do oferty opieki nad dziećmi w wieku przedszkolnym i szans edukacyjnych dla wszystkich dzieci
    z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb edukacyjnych i rozwojowych poprzez utworzenie 60 nowych miejsc wychowania przedszkolnego w tym 8 dla dzieci
    z niepełnosprawnościami w nowoutworzonym Ośrodku Wychowania Przedszkolnego – Niepublicznym Przedszkolu z Oddziałami Integracyjnymi „Małe Kroczki” w Dąbrowie Tarnowskiej,
  • podniesienie i zapewnienie wysokiej jakości edukacji przedszkolnej poprzez organizację dla 60 uczniów form wsparcia w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej: zajęć dydaktyczno – wyrównawczych, rozwijających kompetencje kluczowe, specjalistycznych, wyrównujących deficyty i odpowiadających na specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci, zaj. z poradnictwa zawodowego, wyjazdów integracyjnych,
  • doskonalenia umiejętności i kompetencji 7 nauczycieli w zakresie metodyki pracy
    z dziećmi ze specjalnymi potrzebami w tym diagnozy i identyfikacji potencjalnych problemów rozwojowych na wczesnym etapie, pedagogiki małego dziecka,
  • stworzenie przestrzeni wolnej od dyskryminacji, przyjaznej, wspierającej i otwartej na osoby w różnej sytuacji poprzez organizację zajęć z zakresu przeciwdziałania przemocy i dyskryminacji dla kadry: 13 os. i 60 uczn.,
  • podniesienia kompetencji w zakresie pełnienia funkcji rodzicielskich, zwiększenia wiedzy i kompetencji wychowawczych 16 rodziców dzieci OWP w okresie I 2025 do VIII 2026 r.

Rezultaty projektu:

  • Rezultatem realizacji projektu będzie stworzenie 60 nowych miejsc wychowania przedszkolnego w nowoutworzonym Ośrodku Wychowania Przedszkolnego w tym 8 miejsc dla osób z niepełnosprawnościami, realizacja dodatkowych zajęć dla 60 dzieci
    w tym dla 8 ON oraz doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych 7 nauczycieli poprzez realizację szkoleń w zakresie diagnozy i identyfikacji potencjalnych problemów rozwojowych na wczesnym etapie, pedagogiki małego dziecka.

    Zakładane obowiązkowe wskaźniki produktu:

    Liczba dofinansowanych miejsc wychowania przedszkolnego-60,

    Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 1,

    Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie–8,

    Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem–13,

    Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolne-60,

    Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami–1.

    Zakładany własny wskaźnik produktu:

    Liczba miesięcy prowadzenia Niepublicznego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi „Małe Kroczki” w Dąbrowie Tarnowskiej w ramach finansowania bieżącej działalności utworzonych w projekcie miejsc wychowania przedszkolnego – 12.

    Zakładane obowiązkowe wskaźniki rezultatu:

    Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 12.

  • Beneficjent: Firma Usługowa Mariusz Tyński

    Okres realizacji projektu: 1 stycznia 2025 roku do 31 sierpnia 2026 roku

    Wartość projektu: 3 041 110,43 zł.

    Dofinansowanie projektu z UE: 2 584 943,86 zł.

     

    #FunduszeUE

    #FunduszeEuropejskie